گزارش طبيعت گردي در منطقه چغاخور و كوه كلار

بنام خدا

مرداد1401

گروهی متشكل از 26 نفر از کارکنان شرکت پتروشیمی BIPC در اواسط مرداد ماه سفری به منطقه چغاخور داشتند.

دراين برنامه طبیعت گردی ، صعودی هم به کوه کلار صورت گرفت.

نوشته زیر شرح همین سفر است :

زمان : سه شنبه شب 11 تا 14 مرداد ماه 1401 ( به مدت سه روز و چهار شب )

مکان : استان چهار محال – شهر بلداجی – مجتمع آفتاب در مجاورت تالاب چغاخور

تعداد گروه : 26 نفر

اتوبوس حامل گروه درساعت 22:20 از شهرک ممکو حرکت کرده و بعد از عبور از جراحی و ماهشهر و سوار شدن نفرات ، در ساعت حدود 23:55 راه خود را از طریق رامهرمز و ایذه ادامه داد تا بالاخره بعد از طی حدود 400 کیلومتر و عبور از گندمان و بلداجی ساعت 7 صبح چهارشنبه وارد متجمع آفتاب شد و افراد بعد از صرف صبحانه در رستوران مجتمع ساعتی بعد در اتاق هایشان در هتل مهتاب مستقر شدند.

عصر همین روز برنامه طبیعت گردی از روستای سیبک شروع شد و یک جاده خاکی ما را از میان مزارع و كشتزارها به چشمه تنگ سیاه می رساند با ارتفاع 2400 متر كه چشمه اي در بالا دست روستای سیبک است و بعد عبور از تنگ سیاه به دامنه های کوه کلار رسیدیم.

در آنجا برنامه حرکات یوگا و مدیتيشن توسط استاد بهداد انجام شد و سپس اعضای گروه راه خود را به سمت چشمه ادامه دادند. نیم ساعتی کنار چشمه توقف داشتیم و بعد از گرفتن عکس به سمت مجتمع آفتاب حرکت کردیم و همزمان با غروب آفتاب و در ساعت 20 این کوه پیمایی 3 ساعته پایان یافت.

برنامه روز دوم :

پنجشنبه 13 مرداد ماه 1401

طبق قرار قبلی نفرات ساعت 5:30 سوار اتوبوس شدند و ساعتی بعد در کنار تالاب گندمان و ابتدای راه صعود به کوه بودیم.

ساعت 7:05 کوهنوردی شروع شد و نفرات ساعتی بعد در کنار باغ چیرو بودند. باغی با درختان گردو و انگور و چشمه آب روان که زیبایی خاص خود را دارد.

پس از صرف صبحانه برخی از افراد درکنار همین چشمه باقی ماندند و بقيه گروه راه خود را به سمت کوه کلار ادامه دادند و با گذشت از چشمه اول در ساعت 9:30 به چشمه دوم ( بالا رسیدند ). ساعتی توقف وگرفتن عکس درساعت 10:30 راه برگشت را در پیش گرفتیم. ظهر در مجتمع بودیم

برنامه عصر : استخر و سونا

به منظور تمدد قوا و رفع خستگی ، ساعتی را در مجموعه استخر و سونا و بوديم و با همین برنامه سفر دو روزه ما هم به پایان رسید و بعدازصرف شام در ساعت 23 راه برگشت را در پیش گرفتیم و صبح روز جمعه ساعت 7:30 سفر دو روز و سه شب ما با خاطراتی خوش از دل طبیعت بکر چغاخور و کوه کلار به پایان رسید.

درپایان جا دارد از همه کسانی که به نحوی در برگزاری این برنامه کوه پیمایی و طبیعت گردی تلاش نموده اند قدردانی کنیم.

برنامه هایی که بدون شک در بالا بردن روحیه و توان کارکنان نقش موثر و مفیدی داشته و خاطراتی خوش و بیاد ماندنی را برای آنها به چا می گذارد.

بویژه از عنایت های مدیر تولید جناب آقاي مهندس غلام زاده و نیز مسئولین امور ورزش شرکت پتروشیمی بندرامام کمال تشکر را داریم.

یک جاده خاکی ما را به چشمه تنگ سیاه می رساند با ارتفاع 2400 متر كه چشمه اي در بالا دست روستای سیبک كه آبش كشتزارهاي مصرف کشاورزی روستا را تامین می کند. کنار چشمه که مسافران و خانواده های زیادی نشسته بودند

الان دو ماهه كه من دنبال اين ماجرا...